Nietrudno zorganizować i zaplanować zdrowy jadłospis, jeżeli tylko dysponuje się naprawdę zdrowymi i wartościowymi produktami. No właśnie. Czy aby na pewno masz je w domu? Jeżeli bowiem twoje szafki wypełniają wyłącznie same gotowe dania, sosy w proszku, chińskie zupki, paczki z chipsami i słodycze, nic dziwnego, że wciąż zdarza ci się sięgać po niezdrowe przysmaki. Najlepiej pozbądź się tych rzeczy i oddaj je znajomym albo zanieś do jakiegoś przytułku, a sam po raz kolejny udaj się na zakupy. Niech tym razem rzeczywiście będą to jednak zdrowe, racjonalne i przy okazji ekonomiczne zakupy.

Na zakupach staraj się wybierać takie produkty, których zdołasz użyć do wykonania przynajmniej kilku różnorodnych dań. Doskonałym przykładem czegoś takiego są rośliny strączkowe. Nie muszą to być nawet suche rośliny. Jeśli cenisz sobie i zdrowe jedzenie, i jedzenie wygodne, śmiało korzystaj z warzyw zamykanych w szczelnych puszkach. W twojej szafce kuchennej zawsze powinny się znaleźć przynajmniej ze dwie puszki soczewicy o dowolnym kolorze bądź ciecierzycy. Z obu tych produktów przygotujesz wspaniały zdrowy jadłospis, uwzględniając w nim dania takie jak pasztety, warzywne curry, kotlety czy pasty hummus. Innym przykładem uniwersalnego i wartościowego produktu jest klasyczny makaron. Postaraj się jednak wybrać ten wykonany z pszenicy durum, bo ma on więcej wartości odżywczych. Jak sam teraz widzisz, zdrowe zakupy nie są trudne w realizacji. Nie muszą też dużo kosztować, jeśli zaczniesz je robić w sposób inteligentny.

janluka.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here