Temat odchudzania się jest zawsze modny, bo ”Kochanie ja nie mam się w co ubrać” lub „to mnie pogrubia” jest niemalże obowiązkowym tekstem przed każdym wyjściem, gdzie trzeba ładnie wyglądać.

Jak schudnąć po 40 mimo braku czasu na ćwiczenia?

Zacznijmy od tego, że wszystkie badania już dawno pokazały, iż każdy może schudnąć
bez względu na genetykę, wiek, czy inne czynniki – wystarczy chcieć i mieć troszkę cierpliwości. Przede wszystkim cierpliwości, bo trzeba wiedzież, że odchudzanie to proces długotrwały.

Nie owijając w bawełnę – chcąc się odchudzić trzeba najzwyczajniej dostarczać mniej kalorii, niż nasz organizm potrzebuje, by musiał je pobierać z tych zachomikowanych w postaci ”zimowej oponki”, czy obwisłych ud, ale nie koniecznie chodzi o dostarczanie, ale też spalanie!

Łatwo się mówi, ale najlepiej zacząć od wyrzucenia niektórych rzeczy ze swojej diety. Słodycze, słodzone napoje, czy nawet cukier w herbacie, to wszystko już czyni wielki krok do sukcesu. Wiadomo, że nie każdemu przyjdzie to łatwo, ale można to robić stopniowo – zamiast słodzić dwóch łyżeczek, posłodzić jedną, potem pół, aż w końcu wcale. To jak sobie z tym poradzisz zależy od Ciebie, ale nie musisz ze wszystkiego rezygnować! Wystarczy, że będziesz z głową sobie to ograniczał i nie będziesz jeść całej tabliczki czekolady na raz, ale np. 3 kostki na dzień po posiłkach. Do całości należy zwrócić uwagę na czas spożywania posiłków! Najlepiej ostatni posiłek zjeść przed 20, bo jak wiadomo potem nasz metabolizm niesamowicie zwalnia, co pomaga w gromadzeniu się niepotrzebnego tłuszczu. Dodatkowo możemy podkręcić swój metabolizm czymś czego używamy codziennie, mianowicie pieprzem, cynamonem oraz kawą!

Dlaczego kawa?

W swoim składzie ma kofeinę, która dostarcza nam „energię” a w tym poprawia metabolizm, dodatkowo jej posmak hamuje apetyt. Oczywiście jak ze wszystkim – niczego za dużo, wszystko z głową!

Dlaczego pieprz i cynamon?

Wszystkie ostre przyprawy mogą nam w tym pomóc(np pieprz cayenne, czy nawet papryczki chili) ,mianowicie przez zawartą w sobie kapsaicynę poprawia termogenezę, czyli wytwarzanie ciepła dla twojego organizmu.

A cynamon? Pozytywnie wpływa obniżając poziom cholesterolu, przyśpiesza trawienie oraz co najważniejsze reguluje gospodarkę
węglowodanów zapobiegając odkładaniu cukru w postaci tkanki tłuszczowej.

Pomijając kwestie odżywiania warto zwrócić uwagę na część spalania kalori.
Wszystko, co robimy w ciągu dnia ma w tym znaczenie- czy będziesz stać, czy siedzieć
leżeć, czy sprzątać, a nawet najprostszy przykład przejścia się zamiast dojazdu jednego przystanku tramwajem.

Taka aktywność w ciągu dnia poprawia krążenie i dodatkowo metabolizm, co dla nas jest ważne. Warto któregoś dnia w głowie analizować swoje poczynania i małymi krokami je zmieniać i wdrążać w życie. Ale jeżeli znajdziesz przypadkiem 10 min w ciągu dnia możesz je przeznaczyć na mały powrót do przeszłości, a mam na myśli skakankę! Jak się można domyśleć skakanka może nam szybko pomóc w wyrobieniu sobie dobrej kondycji, spaleniu kalorii oraz nawet wyrzeźbieniu mięśnia dwugłowego łydki. Skakanka to świetny sposób na dodatkowe przyśpieszenie całego procesu przez jej wysoką intensywność!

Jak uniknąć efektu jojo ?

Akurat tutaj bez ćwiczeń na długo tak nie zdziałamy, bo najlepszą formą ochrony przed efektem jojo są mięśnie. Jeżeli jednak znajdziesz chociaż raz w tygodniu czas, chociaż 15 minut, podczas których i tak nie zrobisz nic produktywnego możesz zainteresować się chociażby prostymi ćwiczeniami jak deska, czy przysiady. Dodać trzeba, że nie można się głodzić po prostu jedząc mniej, bo po przerwaniu tego procesu nasz organizm zacznie chomikować więcej, by przygotować się na kolejne głodówki! Wystarczy jeść mniej, ale tak, by nie myśleć ciągle o jedzeniu. Warto zainteresować się takimi produktami, jak masło orzechowe które jest dosyć wysoko kaloryczne, ale po zjedzeniu go nasz organizm przez jego dużą zawartość białka będzie go długo trawił i przyswajał, przez co my nie będziemy
odczuwać głodu przez dłuższy czas.

Jak schudnąć po 40 – podsumowanie

Warto zwracać uwagę na to, co robimy w ciągu dnia i kontrolować to co jemy.
Pamiętaj, by się nie głodzić, bo efekt po zakończeniu długotrwałej głodówki będzie gorszy niż obecny. Każda aktywność fizyczna tylko pomoże w osiągnięciu celu, a ćwiczenia wzmacniające mięśnie wyłącznie pomogą osiągnąć go szybciej i zapobiec nawrotowi „Oponki”. Warto pić kawę oraz czasem zjeść coś na ostro!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here