Aktywność fizyczna poprawia samopoczucie i kondycję naszego organizmu, sport uprawiany na świeżym powietrzu sprawia, że jesteśmy bardziej dotlenieni, lepiej i szybciej wykonujemy obowiązki służbowe i domowe. Ludzie aktywnie spędzający czas lepiej radzą sobie w sytuacjach stresowych i szybciej pozbywają się negatywnych emocji.

Zalety uprawiania sportu – joggingu

Sport sprawia, że zapominamy o codziennych kłopotach, szybciej się relaksujemy oraz zwiększamy wydolność naszego organizmu. Aktywność fizyczna pomaga zachować szczupłą sylwetkę, wzmacnia nasze mięśnie, działa korzystnie na serce. Jedną z najczęściej uprawianych dyscyplin sportowych są biegi.

Do uprawiania tej dyscypliny nie są nam potrzebne żadne drogie przyrządy, stroje, nie jesteśmy też zobligowani godziną oraz nie tracimy, czasu stojąc, w korkach w drodze na siłownię czy basen. Do biegania wystarczą wygodne sportowe buty oraz strój zapewniający nam swobodę ruchów np. dres.

Wybór miejsca do biegania – Gdzie biegać?

Wybierając, miejsce do biegania pamiętajmy, o tym, żeby było dobrze oświetlone, jeżeli biegamy wieczorem lub wczesnym rankiem oraz aby było jak najmniej uczęszczane, wolne od zanieczyszczonego powietrza i samochodów. Do uprawiania joggingu dobrze sprawdzają się parki, lasy, tereny rekreacyjne oraz osiedlowe uliczki o małym natężeniu ruchu.

Zaczynając, biegać musimy, mieć na uwadze możliwości, jakimi dysponuje nasz organizm – zbyt duże tempo narzucone na początku (długie trasy i duża prędkość) mogą nas skutecznie zniechęcić i sprawią, że zbyt szybko zrezygnujemy z uprawiania joggingu – zawyżone wymagania wpłyną na nas demobilizująco, ponieważ nie będziemy mogli im sprostać.

Biegaj systematycznie

Systematycznie bieganie sprawi, że z czasem nasza kondycja się poprawi i zwiększy się wydolność naszego organizmu. Jogging pomoże nam spalić kalorie oraz zgubić zbędny tłuszczyk – bieganie jest jedną z bardziej efektywnych metod, która w krótkim czasie pozwala dostrzec zauważalne efekty.

Osoby, które zaczynają uprawiać jogging powinny zaplanować sobie czas 3 lub 4 razy w tygodniu. Planując trasę, którą chcemy, pokonać pamiętajmy, żeby nie była za długa. Nasz pierwszy dystans powinien być krótki 15–20 minut biegu przeplatanego marszem, z każdym kolejnym tygodniem naszego joggingu starajmy się, wydłużać dystans o kolejne 5 minut wydłużając, jednocześnie czas biegu i redukując czas marszu.

Biegaj coraz dłuższe dystanse

Stosując, tę metodę dojdziemy, z czasem do godzinnego biegu i zaczniemy pokonywać coraz dłuższe dystanse. Bieg jej jedną z naturalnych dla człowieka form ruchu, jeżeli nie istnieją, przeciwwskazania zdrowotne to bieganie jest, sportem dostępnym dla każdego niezależnie od wieku i kondycji – aktywność fizyczna wyzwala w nas endorfiny (hormony szczęścia) i sprawia, że czujemy się zrelaksowani.

Uprawiając, systematycznie jogging zauważymy, w krótkim czasie korzystne zmiany, wydolność naszego organizmu ulegnie poprawie i będziemy mogli bez zbędnej zadyszki podbiec do autobusu lub wejść na 10 piętro. Zauważymy też zmianę w wyglądzie – zrzucimy, zbędne kilogramy a nasza sylwetka nabierze, nowego smukłego i wysportowanego wyglądu. Dotlenieni i zrelaksowani będziemy mogli z uśmiechem sprostać zadaniom, przed którymi stawia nas nasza codzienność.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here